04 srpna 2017

Zahradní trpaslíci, skřítci a víly

Vždycky, když jdu kolem, tak se na mě divně dívá. Někdy se mi zdá, že se i trochu mračí. Copak poznal, že jsem si dnes po obědě neuklidila talířek ze stolu? Anebo se mu nelíbí, že pes od sousedů rozhrabal záhonek? Kdo ví, co si opravdu brouká do vousů. Třeba jen přemýšlí, jak opravit padací most u svého kamenného hradu. Potřeboval by i trochu odplevelit podhradí a přilehlý záhon. Klidně bych mu pomohla, ale určitě si večer zavolá na pomoc skřítky nebo víly. Na oplátku jim prozradí staré tajemství zahrady...

Tak nějak jsem přemýšlela v pěti nebo šesti letech, když jsem chodila kolem sousedovy zahrady. U plotu měl vybudovanou skalku a na jejím nejvyšším místě majestátně vyhlížel nebojácný strážce - trpaslík s červenou čepičkou. Často mě napadaly nejrůznější příběhy, které se postupně rozvíjely a doplňovaly. Byla večer bouřka? To se určitě mstil za tu pošlapanou trávu kolem skalky. Dozrály maliny? Začaroval je, aby už konečně přišly prázdniny. A kouzelné víly mu s tím jistě pomáhaly.


Dnes už vím, že je všechno trochu jinak. A taky vím, že zahradní trpaslíci nejsou žádným vrcholným uměleckým dílem, spíše naopak. Ale proč nenechat dětem jejich svět fantazie a nepořídit si domů keramického hlídače zahrady nebo záhonu?! Už máte toho svého? Vyberte si v našem eshopu trpaslíka s lucernou, ptáčkem, kolečkem, spícího nebo odpočívajícího. Pokud vám žádný nepadne do oka, mrkněte ještě na skřítky, třeba to bude jeden z nich, který bude hlavním hrdinou vašeho nového příběhu!






Žádné komentáře: